دستگاه فور یا اون

10 / 10
از 1 کاربر
دستگاه فور (اون )دستگاه فور (اون ) برای خشک یا استریل کردن لوازم آزمایشگاهی(به روش حرارت خشک)استفاده می شود .دستگاه فور از خانواده دستگاه اتوکلاو میباشد.
شیشه آلات ، تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی پس از شستشو نیاز به خشک شدن و استریل شدن دارند . برای خشک کردن لوازم آزمایشگاهی از حرارت C°80  استفاده می شود. استریل کردن به وسیله حرارت خشک فقط در شرایطی مفید است که ابزار مدنظر 40 دقیقه در دمای C°80 یا 60 دقیقه در حرارت C°160 حرارت داده شود . شروع استریل کردن از زمان رسیدن به حرارت مورد نظر ، می باشد . پیش از استریل کردن با دستگاه فور، دما باید به حد مورد نظر رسانده شود.
نحوه استفاده از دستگاه فور – آون آزمایشگاهی بدین نحو است که پس از اتمام استریل ، اجازه دهید حرارت دستگاه آون آزمایشگاهی به 40 درجه سانتیگراد برسد و سپس آهسته درب آن را باز کنید.
المنت های دستگاه و واشر درب آن دارای طول عمر تعریف شده ای است و باید مرتباً مورد بازدید و کنترل قرار گیرد و در صورت لزوم تعویض شوند.
فور های این شرکت دارای سیستم کنترل کننده PID  میباشدو دقت دمایی معادل 0/1 (+ - ) درجه سانتیگراد را دارند. سنسور استفاده شده از نوع ترموکوپل می باشد و دقت و بازدهی مناسبی در دماهای بالا را دارند. 
اون های این شرکت در طرح ها و مدل های مختلفی تولید و دارای آپشن های متفاوتی می باشند.محدوده دمایی این اون ها از 80 تا 200 درجه سانتیگراد می باشند.
 
 
 
 
 مشخصات فنی
 
1- جنس بدنه از استیل گندمی ضد اسید
2- جنس کابین داخلی از استیل خش دار ضد اسید
3- مجهز به سیستم کنترلر دیجیتال PID CONTROL
4- دارای LCD(128*64) G
5- تایمر هوشمند
6- دمای قابل تنظیم از دمای100 تا 200درجه سانتی گراد
7- دارای فن جهت سیرکوله کردن هوای داخل کابین
8- دارای 2 عدد سینی استیل
9- دارای آلارم هشداردهنده
10- در حجم های 55-100-150-200
11- دارای 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :